Minulla on alkanut joulumusan kuuntelu ja kynttilöiden polttelu; olen jouluihminen. Joku saattaa pitää minua hulluna. Joulu herättää minussa herkkiä ajatuksia. Olin pienenä mummon luona kaikki joulut ja sain paljon lahjoja. Se oli silloin minulle tärkeää ja innostavaa. Sain paljon leluja.

Mummoni teki aina hyvää jouluruokaa. Meitä oli usein isän puolen suku nauttimassa yhdessäolosta ja ruuasta. Olin kaikkien keskipiste, oli mukavaa olla sellainen edes joskus; ainut lapsi aikuisten keskellä.

Meillä kävi Joulupukki ja oli oikea kuusi. Siinä oli koristeena palloja, hopeanauhaa ja karkkeja sekä kynttilät. 

Nyt vietän jouluni asumisyksikössä ja saan mummoltani usein uusia vaatteita lahjaksi.Minä muistan nykyään lähimpiä ystäviäni ja sukulaisiani kortilla tai pienellä lahjalla.

 

joulu.jpg

joulu3.jpg

joulu2.jpg