Minulla oli kolme vuotta sitten kolme kania, hermeliiniä. Hoidin niitä avustajan kanssa. Ruokimme ja pesimme häkit ja sitten ne kävi minun vieressä sängyssä. Kesällä ne oli parvekkeella. Käytimme niitä ulkona valjaissa. Se oli ihanaa aikaa. Ne antoivat minulle paljon hellyyttä. Henkilökunta ruokki niitä, tosin vähän vastenmielisesti. Joutuessani kolme vuotta sitten sairaalahoitoon useammaksi kuukaudeksi talon johtaja tuli kertomaan minulle, että ne pitää antaa pois. Minun oli pakko suostua siihen, kun en muuta voinut tehdä siinä tilanteessa. Sen jälkeen en ole saanut ottaa lemmikkiä kotiin, vaikka lääkärini sanoi että ne olivat kuin eräänlaista lääkettä minulle, kun sain pitää niitä hyvänä. Mutta  sekään ei auttanut, eläinsuojelijat veivät ne toiseen perheeseen. En saanut niistä mitään korvausta, vaikka yksi kani maksoi satasen plus ruoat päälle ja kaikki tarvikkeet. Avustajia kävi joka viikko pesemässä häkit, kun olin sairaalassa, mutta sekään ei auttanut. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

kissa.jpg

koira.jpg

kani.jpg