Harrastan erilaisten kirjojen kuuntelua. Minua kiinnostaa erilaiset sairaudet ja niiden hoito. Kiinnostavaa on myös miten ihmiset niistä selviytyy. Minulla on cp-vamma ja minua kiinnostaa miten eriasteiset muut cp-vammaiset selviytyvät päivittäisistä haasteista. Plus muut sairaudet ja vammat yleensä kiinnostavat minua. Vastapainoksi kuuntelen fantasia-, eläin-, rakkaus-, yms. kirjoja.

Harrastan myös erilaisia teatteriesityksiä esim. musikaalit ja draamat. Kiersin kaikki mahdolliset kesäteatterit. Kävin katsomassa esim. "Reinikaisen", joka oli hauska. Siinä oli paljon komediaa mukana. Nyt syksyllä kävin katsomassa näytelmän "Sara ja Erik". Se oli muuten mukava, paitsi siinä oli onneton loppu. Seuraavaksi menen katsomaan "Prinsessa Mikaela ja hän valtakuntansa". Se kertoo cp-vammaisesta tytöstä ja autistisesta äidistä. Toivoisin, että siinä olisi vastapainoksi onnellinen loppu. Pyrin käymään teatterissa noin kerran kuukaudessa.

Kotona ollessani kuuntelen myös musiikkia. Tykkään erityisesti kotimaisesta iskelmästä. Joulun aikaan aloitan aikaisin kuuntelemaan joulumusiikkia, koska se on ollut koko elämäni lähellä sydäntäni.

Ulkoilen mahdollisuuksien mukaan vuodenaikojen mukaan. Olen aloittanut uuden harrastuksen, naiskerhon ja aikuiskerhon. Naisten kerhossa jutellaan naisten asioita ja aikuiskerhossa jutellaan niitä näitä ja kuunnellaan musiikkia kahvin ja pienen tarjoiltavan kanssa. 

Kannattaa harrastaa, koska se on hyvää vastapainoa arjelle.

ryhm%C3%A4.jpg

teatteri.jpg

kukka.jpg